تاریخ ارسال: بهمن ۳, ۱۳۹۴در دیدگاهها برای مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر بسته هستند
معرفی: ابزاری که در این تحقیق هدف اعتیاریابی قرار گرفته است شکل اصلاح شده مقیاس هارتر(۱۹۸۱،۱۹۸۰)به عنوان یک ابزار سنجش انگیزش تحصیلی است.همانگونه که بیان شد مقیاس اصلی هارتر،انگیزش تحصیلی را با سؤالهای دوقطبی میسنجد که یک قطب آن انگیزش درونی و قطب دیگر انگیزش بیرونی است و پاسخ آزمودنی به موضوع هرسؤال فقط میتواند یکی از دلایل بیرونی یا درونی را دربرداشته باشد.از آنجا که در بسیاری موضوعهای تحصیلی انگیزههای درونی و بیرونی هردو نقش دارند،لپر و همکاران (۲۰۰۵) مقیاس هارتر را به شکل مقیاسهای معمول درآوردند که هرسؤال تنها یکی از دلایل انگیزش درونی و بیرونی در نظر میگیرد.
آخرین دیدگاهها